«Я змінюватиму освіту, щоб ніколи більше не почути слів: “Їду вчитись за кордон…”»

Сьогодні, напередодні свята всіх освітян, у рубриці «Історія успіху» ми розповімо про амбітну учасницю національного мультипредметного тесту (НМТ) Анастасію Головко, яка мріє вже невдовзі долучитися до реформування системи освіти в Україні.

Анастасія випускниця Політехнічного ліцею НТУУ «КПІ» м. Києва. Юнка ще з дитинства тягнулася до знань, усього нового, багато читала. Успіх у навчанні супроводжував дівчину завжди. Часом на цьому шляху доводилося нелегко: нерозуміння з боку однолітків, комплекс «відмінниці», тиск очікувань суспільства, навчання в умовах карантину й війни… 

Були й по-справжньому переломні моменти, які загартовували. Спочатку перехід зі школи до ліцею, де, на противагу слабко вмотивованому середовищу в колишньому закладі, з Анастасією поряд опинилися такі ж, як і вона, амбітні однолітки. Той виважений крок додав бажання розвиватися: формувати громадянську позицію, усвідомлювати себе активною частинкою соціуму.

А в недалекому 2022-му, через війну опинившись за кордоном і застрягши в кризі відчаю і майже втративши стимул до навчання, Анастасія таки зібрала волю в кулак і змусила себе уперто готуватися до іспитів. Адже вступ до університету був єдиним шансом повернутися додому. І старання не були марними: завдяки природним здібностям та успішному навчанню в попередні роки їй удалося надолужити прогалини за якихось три місяці! Ба більше: на НМТ Анастасія отримала максимально можливий результат з української мови та  історії України — по 200 балів! Та й з третього предмета результат чудовий, хай і не всі 200.

Перебороти труднощі й не втрати зацікавленості до пізнання нового, а ще досягти такого результату дівчині вдалося, серед іншого, ще й завдяки наставництву й дружній підтримці вчительки історії України. Саме вона допомогла дівчині сформувати життєву позицію, світоглядні цінності.

Усвідомлює Анастасія також вагу власної організованості. Нехай і готувалася до НМТ з онлайновою школою, усе ж ефективним методом уважає і самостійне навчання. Так, проходячи тести минулих років, вона і з української мови знання вдосконалила, і з історії України підтягнула. Хоча, буз сумніву, цей предмет теж знає добре. Адже серед її кумирів — Іван Мазепа, який розвивав українську культуру, протидіючи російській ментальній колонізації; Степан Бандера, який зміг залучити до боротьби за державу цілий народ; Вінстон Черчилль, який завдяки знанням історії і військової стратегії передбачив Другу світову та вивів абсолютно непідготовлену до неї Велику Британію в переможниці; Маргарет Тетчер, яка мала сміливість упроваджувати стратегічно важливі реформи попри загальний осуд.

Як зауважує дівчина, захоплюється вона не тільки історичними постатями, а й менш відомими, почасти пересічними українцями, які боролися проти трьох окупаційних режимів у часи Другої світової війни або виходили на Майдан 2014 року: «Мене безмежно надихає те, що історію творять люди, такі ж, як і я, ламаючи системи й режими, говорячи, коли їм затикають рота».

Аналізуючи свій досвід підготовки, Анастасія пропонує декілька порад майбутнім учасникам НМТ. Найперше, запевняє, потрібно багато практики з проходження тестів. Друге — розуміти теми, а не зубрити їх. Крім того, переконана, варто звертати увагу на, здавалося б, неважливі деталі під час вивчення тем, а ще використовувати асоціативне мислення, щоб легше запам’ятовувати дати й події. Не менш важливим є орієнтування на свій тип мислення та сприйняття. Ну і, звичайно ж, навчання в комфортному середовищі.

Та, окрім успішного втілення стратегії досягнення вершин на НМТ, під час навчання Анастасія почала міркувати і над куди серйознішим планом — уже в найближчому майбутньому дівчина хоче долучитися до процесів реформування вітчизняної освіти. Зокрема, учасниця НМТ радить освітянам звернути увагу на навчальні програми з історії України, де ще чимало «пережитків СРСР». До того ж підручники, на думку дівчини, також потребують удосконалення та конкретизованішого подавання історичних подій. Позиція щодо необхідності таких трансформацій у юнки чітка: «Не впевнена, чого я досягну саме за 10 років, але мій шлях завжди лежатиме в напрямі освіти. Я змінюватиму освіту, щоб ніколи більше не почути слів: “Їду вчитися за кордон, бо в Україні немає можливостей”. Щоб Україна мала покоління сучасних особистостей, а не вихованих на ще радянських тезах людських оболонок»

А ще Анастасія має мрію — за 10 років відкрити власний заклад освіти, де реалізувати своє бачення україноцентричної СУЧАСНОЇ системи навчання. А далі — упроваджувати відповідні зміни в загальноукраїнській системі — через Міністерство освіти і науки України, Український центр оцінювання якості освіти та ін.

Упевнені, що ці плани дівчині вдасться реалізувати, адже для того вже є певні напрацювання, а головне — є бачення. Пишаємося такою сучасною молоддю. Молоддю, яка усвідомлює свою самобутність, пропагує національні цінності. Саме за такими активними особистостями, як Анастасія ті інші герої нашої рубрики, майбутнє нашої країни. Ми точно знаємо, що Україна переможе у цій війні й постане як провідна європейська держава, де житимуть люди, які пишаються тим, що вони — представники й представниці давньої, сильної, культурної й непереможної нації. І це критично важливо, переконана Анастасія: «Я б дуже хотіла сказати, що нам потрібно залишатися українцями. Зі своїм корінням, ідентичністю, зі знанням історії, звичаїв і традицій. Відкриватися до співпраці й обміну досвідом, але в жодному разі не замінювати власну особливість на культуру чужу. Наша меншовартість має лишитися в минулому. Ніколи англійська, російська, польська, німецька, будь-яка інша мова не зможе замінити української в жодній зі сфер життя. Ніколи математика, економіка, ІТ чи будь-яка інша наука не зможе заступити історії України, бо без неї людина не осягне, ким вона є. Усвідомити це вже сьогодні є критично важливим для життя держави».

 

Подiлитися новиною: