Рік тому Україна, одночасно з 79 країнами світу, отримала результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, які дозволяють порівнювати національну освітню систему з системами країн, що за розмірами, економічним потенціалом та історичним досвідом подібні до України.
Національний звіт за результатами PISA-2018 було оприлюднено синхронно з Міжнародним звітом ОЕСР за результатами PISA-2018.
Із публікацією звіту за результатами PISA-2018 робота, навіть у межах циклу PISA-2018, не завершилася. Навпаки, змістовна робота тільки розпочалася: аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують працювати над глибинним аналізом даних PISA-2018. На сьогодні
- перекладено перший том міжнародного звіту за результатами PISA-2018 «Що учні знають та вміють робити»;
- підготовлено скорочений варіант Національного звіту, де стисло й наочно викладено найважливіші результати;
- започатковано нову серію публікацій під загальною назвою «PISA-2018:Україна в центрі уваги», уже вийшли у світ 7 чисел — коротких тематичних добірок аналітичних матеріалів, які розширюють і поглиблюють уявлення про певні аспекти результатів України в циклі PISA-2018, що не стали предметом окремої уваги в ґрунтовному Національному звіті;
- підготовлено й опубліковано 59 чисел «PISA: У центрі уваги», у яких висвітлено різні аспекти міжнародних результатів дослідження, що стануть у нагоді освітянам, науковцям і політикам у галузі освіти;
- перекладено й опубліковано матеріали ОЕСР «Рамкові настанови щодо відповіді освіти на пандемію COVID-19 2020 року», «Відповіді освіти на COVID-19: кроки для забезпечення поступу»;
- презентовано результати PISA-2018 на провідних освітянських майданчиках, на регіональних семінарах;
- проведено чимало консультацій аналітиків, які працюють із даними PISA;
- забезпечено роботу сайту PISA та підтримку електронної платформи, яка дозволяє учням / студентам проходити тестування за компетентнісно орієнтованими завданнями PISA.
Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) у червні 2020 року ухвалила рішення про перенесення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021, який мав проходити у 2020 році, на 2021 рік. Ухвалене ОЕСР рішення про зміну термінів дасть можливість якісно й повноцінно провести пілотний етап, а отже, ретельно підготуватися до основного етапу дослідження, що буде проведений у 2022 році. В Україні пілотний етап дослідження проходитиме у квітні-травні наступного року.
На сьогодні уже
- перекладено тестові завдання, анкети, інструктивні матеріали;
- сформовано вибірку пілотного етапу дослідження;
- підготовлено усе необхідне для проведення дослідження в закладах освіти, що увійшли до вибірки дослідження.
Нагадаємо, що провідною галуззю циклу PISA-2022 буде математика, а додатковою інноваційною галуззю – креативне мислення. А для України цей цикл буде особливим ще й з огляду на те, що ми вперше проведемо масштабне порівняльне дослідження в комп’ютерному форматі.