Питанням читацької компетентності присвячено третю частину звіту моніторингового дослідження початкової школи.
У цій частині Ви дізнаєтеся відповіді на значну кількість запитань, як-от:
- Що таке читацька компетентність, і як її вимірювати?
- У кого читацька компетентність сформована краще: у хлопців чи у дівчат?
- На якому рівні читацька компетентність сформована в українських четвертокласників?
- Які чинники впливають на читацьку компетентність учнів і як саме?
Відповідаючи на друге запитання, дослідники стверджують, що четвертокласниці мають значно кращі результати з читання, ніж четвертокласники. Загалом понад 16 % випускників початкової школи 2018 р. мають високий рівень сформованості читацької компетентності. Це дає їм змогу, працюючи з текстом, знаходити без утруднень інформацію, розпорошену по тексту, робити як прості, так і достатньо комплексні висновки, спираючись як на власний досвід, так і на інформацію з тексту, визначити тему, основну думку, призначення тексту або його частин, оцінювати особливості форми й змісту тексту, зважаючи на особливості його функціонального призначення, авторського задуму. Близько 14 % учнів, які завершили здобуття початкової освіти у 2018 р., у роботі з текстами навіть на відому тематику, мають проблеми з виконанням простих дій із пошуку інформації в тексті, формулювання простих висновків на основі прозоро представленої інформації в тексті. Тим паче ця категорія учасників має суттєві проблеми з виконанням складних когнітивних операцій, які передбачають формулювання комплексних висновків з різних частин тексту, інтерпретацію як прямих, так прихованих смислів тексту, оцінювання форми й змісту тексту.
Для того, щоб знайти відповіді на інші запитання щодо читацької компетентності четвертокласників, ознайомтеся з Частиною ІІІ Звіту про результати першого циклу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» за посиланням.