Питанням математичної компетентності присвячено другу частину звіту моніторингового дослідження початкової школи.
З неї ви дізнаєтеся відповіді на значну кількість запитань, як-от:
- Що таке математична компетентність і як її вимірювати?
- На якому рівні математична компетентність сформована в українських четвертокласників?
- Які чинники впливають на математичну компетентність учнів і як саме?
Відповідаючи на друге запитання, дослідники стверджують, що майже у 18 % учнів — випускників четвертого класу математична компетентність сформована на високому рівні. Ці учні оволоділи математичними поняттями й процедурами, що стосуються змістових розділів «Числа й вирази», «Геометричні фігури й геометричні величини», «Вимірювання», «Робота з даними», здатні застосовувати математичні знання для розв’язування задач, що виходять за межі стандартних й охоплюють не досить відомі, а також нові ситуації та подані у складніших контекстах, і цілеспрямовано працювати з ними; демонструють добре розвинені вміння міркувати й робити висновки, використовуючи інформацію як з одного, так і з кількох джерел. Водночас близько 14 % учнів, які завершили здобуття початкової освіти у 2018 р., не володіють базовими математичними знаннями, тобто ця категорія випускників початкової школи має суттєві проблеми з розв’язуванням найпростіших задач, що стосуються відомих реальних життєвих ситуацій.
Для того, щоб знайти відповіді на інші запитання щодо математичної компетентності четвертокласників, ознайомтеся з Частиною ІІ Звіту про результати першого циклу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» за посиланням.