Український центр оцінювання якості освіти підготував офіційний звіт про проведення незалежного тестування фахових знань та вмінь педагогічних працівників у 2025 році.
З його матеріалами можна ознайомитися в підрозділі «Звіти / дані» рубрики «Сертифікація педагогічних працівників». Звіт вийшов у двох томах.
У томі І подано відомості про підготовку й проведення незалежного тестування, зокрема про нормативно-правову базу, особливості організації та адміністрування тестування, узагальнено статистичну інформацію щодо реєстрації педагогічних працівників для участі в сертифікації та проаналізовано результати вчителів, які взяли участь у першому етапі сертифікації, у розрізі низки характеристик.
Нагадаємо, що для участі в сертифікації у 2025 році зареєструвалося 3047 осіб: 1419 вчителів початкових класів (94,6 % від установленої квоти для реєстрації цієї категорії),421 учитель математики (42,1 %), 424 вчителі української мови і літератури (42,4 %), 337 вчителів історії (33,7 %) та 446 вчителів іноземної (англійської) мови (89,2 %). З-поміж них для проходження незалежного тестування з’явилося 97,39 % учителів початкових класів, 93,35 % вчителів математики, 96,23 % вчителів української мови і літератури, 93,77 % учителів історії та 88,12 % вчителів іноземної (англійської) мови .
За підсумками незалежного тестування серед тих, хто з’явився на тестування, 1031 учитель початкових класів (74,60 %), 168 учителів математики (42,75 %), 268 вчителів української мови і літератури (65,69 %), 250 вчителів історії (79,11 %) та 160 вчителів іноземної (англійської) мови (40,71%) набрали понад 60 % від максимально можливої кількості балів за виконання завдань сертифікаційної роботи (тесту) і мали змогу взяти участь у другому етапі сертифікації.
Загалом у 2025 році успішно пройшли всі три етапи сертифікації й отримали сертифікати 994 вчителі початкової школи, 147 учителів математики, 222 вчителі української мови і літератури, 148 учителів англійської мови, а також 202 учителі історії та громадянських дисциплін.
У томі ІІ наведено статистичні та психометричні характеристики сертифікаційних робіт, використаних у межах незалежного тестування 2025 року, а також запропоновано змістовий аналіз тестових завдань.
Упевнені, що ці матеріали зможуть стати в пригоді педагогічним працівникам, які в майбутньому планують узяти участь у сертифікації.