Вступні випробування 2025 року

Сертифікація-2024: характеристики тестів незалежного тестування

Український центр оприлюднив загальні характеристики тестів незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів початкових класів, учителів української мови і літератури та учителів математики, які виявлять бажання взяти участь у сертифікації педагогічних працівників у 2024 році. 

Першим етапом сертифікації педагогічних працівників є незалежне тестування їхніх фахових знань та вмінь. На що потрібно зважати, готуючись до цього етапу, та якими будуть тести у 2024 році — визначено наказом Українського центру оцінювання якості освіти. Наголосимо, що ця інформація буде корисною для вчителів початкових класів, а також учителів української мови і літератури та вчителів математики, які викладають на першому (адаптаційному) рівні базової освіти.

Зміст тестів для вчителів початкових класів і вчителів мовно-літературної та математичної освітніх галузей відповідає чинним на сьогодні програмам. Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів програм і схеми нарахування балів за виконання тестових завдань затверджено наказами Українського центру оцінювання якості освіти. 

Тест для вчителів початкових класів міститиме 90 завдань двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (86 завдань) та відкритої форми з короткою відповіддю (4 завдання). На проходження всього тесту відведено 180 хвилин. Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник / учасниця, правильно виконавши всі завдання тесту, – 94.

Тест для вчителів мовно-літературної освітньої галузі також міститиме 90 завдань двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (82 завдання) та на встановлення відповідності (8 завдань). На проходження всього тесту відведено 180 хвилин. Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник / учасниця, правильно виконавши всі завдання тесту, – 114.

Тест для вчителів математичної освітньої галузі міститиме 75 завдань трьох форм: з вибором однієї правильної відповіді (62 завдання), на встановлення відповідності (3 завдання) та відкритої форми з короткою відповіддю (10 завдань). На виконання всіх завдань тесту відведено 180 хвилин. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту, – 91.

 

Усі тести буде укладено українською мовою. 

Результати тестування визначатимуть на підставі набраної учасником / учасницею  кількості балів за виконання всіх тестових завдань. Для успішного проходження незалежного тестування та участі в наступному етапі сертифікації учасник / учасниця має набрати не менш ніж 60% від максимальної кількості тестових балів.

Нагадаємо, що сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме:

  1. незалежне тестування (проводить УЦОЯО);
  2. самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (проводить ДСЯО); 
  3. вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації (проводить ДСЯО).

Реєстрацію для участі в сертифікації буде проведено з 15 до 30 січня 2024 року у два етапи

з 15 до 25 січня — у межах граничної кількості, визначеної для кожного регіону; 

з 26 до 30 січня — у межах загальної граничної кількості, визначеної наказом для кожної категорії.

Зауважимо, що Міністерство освіти і науки України розширило коло педагогів, які можуть пройти зовнішнє оцінювання професійних компетентностей у 2024 році, та визначило їх граничну кількість. Так, окрім учителів початкових класів, учителів української мови і літератури та математики, участь у сертифікації зможуть узяти педагоги, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси) громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство» (всесвітньої історії, вступу до історії України та громадянської освіти, громадянської освіти, історії України, основ правознавства, курсів «Досліджуємо історію і суспільство», «Історія: Україна і світ», «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти»). Наразі робоча група при Міністерстві освіти і науки України працює над проєктом Програми незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів цієї категорії вчительства. На основі цієї програми буде розроблено загальні характеристики завдань та схеми їх оцінювання. 

Про особливості процедури реєстрації для участі в сертифікації, а також про затвердження програми та інших матеріалів щодо незалежного тестування вчителів історії та громадянських дисциплін ми завчасно повідомлятимемо на нашому вебсайті.

Подiлитися новиною: