Із 3 по 26 жовтня в Україні тривав основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
Понад 3500 учнів / студентів зі 177 закладів освіти пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження (математики, читання, природничо-наукових дисциплін) та інноваційної для циклу 2022 року галузі – креативного мислення, а також заповнили анкети, зокрема щодо володіння інформаційно-комунікаційними навичками.
PISA – унікальний проєкт, що дає змогу оцінити компетентності 15-річних учнів/студентів, які закінчують навчання в основній школі, із читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Ці компетентності прямо не пов’язані з оволодінням шкільною програмою, водночас рівень їх сформованості засвідчує здатність учнів/студентів успішно навчатися й бути конкурентоздатними в сучасному інноваційному суспільстві – генерувати нові ідеї, розвивати власну систему знань, застосовувати її для вирішення актуальних, особистісно й суспільно значущих проблем.
На офіційному сайті PISA опубліковано понад 80 завдань з математики – провідної галузі циклу 2022 року. Наразі у спеціальному тестовому модулі налічується понад 300 цікавих практично орієнтованих завдань з математики, читання, природничо-наукових дисциплін.
Учителі зможуть впроваджувати елементи компетентнісно орієнтованої освіти на своїх уроках, створюючи для учнів тести на основі завдань, аналогічних до завдань міжнародного дослідження. За допомогою цих тестів вимірюється здатність учнів застосовувати свої знання й уміння в ситуаціях реального життя.
Наприклад, тести не вимірюють швидкість читання, а перевіряють, як підліток вміє аналізувати прочитане, шукати необхідне, робити висновки, користуватись інформацією в майбутньому. До того ж, тест перевіряє, чи вміє 15-літній/ня відрізнити правду від переконливих fake news, що необхідно у столітті постправди. Швидкість читання не настільки важлива, як осмислення.
Після проходження тесту педагог знатиме, як учень/учениця виконав завдання, скільки часу використав для цього та як його відповіді співвідносяться з відповідями однокласників. Також учитель отримає кодувальник PISA, за яким зможе оцінити виконані учнями відкриті запитання.
Щоб скористатися можливостями цього ресурсу вчитель має самостійно створити свій електронний кабінет.
Крім того, ресурсом передбачено такі статуси користувачів: Користувач, Вчитель, Учень, Адміністратор школи. Однак кожна категорія має свої функції та можливості.
Докладніше за посиланням.
Якщо у вчителя немає змоги попрацювати з учнями в онлайновому тестувальнику, можна виконати завдання, подані в Рамкових документах про різні галузі дослідження (математичну, читацьку і природничо-наукову). Завдання у посібниках подані так, щоб їх було зручно вивантажити і використати на уроці або запропонувати учням для самостійної роботи.