PISA-2022: досвід України під час віддаленого навчання

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували другу частину мінізвіту «Досвід 15-річних підлітків і закладів освіти під час віддаленого навчання» за результатами PISA-2022.

Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022, яке показало, як пандемія COVID-19 вплинула на освітній процес і навчальні досягнення 15-річних підлітків, порушило комплекс питань, вичерпну відповідь на які неможливо дати в одному звіті. Саме тому фахівці Українського центру темі віддаленого навчання присвятили два числа мінізвітів.

Нагадаємо, що в попередньому числі «PISA-2022: Україна в центрі уваги (№ 4)» присвяченого вивченню того, як системи освіти у світі реагували на пандемію COVID-19, було висвітлено питання впливу тривалості закриття закладів освіти в Україні та референтних країнах через пандемію на успішність і добробут 15-річних учнів, здатності освітніх систем забезпечити рівний доступ до якісної освіти, незалежно від соціально-економічного статусу учнів, готовності підлітків до віддаленого й автономного навчання, а також взаємозв’язку цих показників зі стійкістю освітньої системи.

Своєю чергою друга частина мінізвіту «Досвід 15-річних підлітків і закладів освіти під час віддаленого навчання» зосереджує увагу на проблемах логістичного характеру, які виникали під час віддаленого навчання (проблеми з доступом до цифрового пристрою чи до інтернету, з пошуком тихого місця для навчання, із часом для навчання (через необхідність виконувати домашні обов’язки) або з пошуком когось, хто міг би їм допомогти у виконанні шкільних завдань), а також питаннях мотивації учнівства до виконання шкільних завдань і заходах закладів освіти з підтримки своїх учнів на під час віддаленого навчання.

Сподіваємося, що спостереження, висвітлені в цьому числі мінізвіту, а також у попередньому, можуть допомогти нашим освітянам вже сьогодні покращувати підходи до організації дистанційного навчання, зокрема в тих регіонах, які через повномасштабну війну, на жаль, не мають змоги здійснювати освітній процес в очному режимі. Водночас унікальний досвід віддаленого навчання, набутий в часи пандемії COVID-19, може стати в пригоді й у довгостроковій перспективі, оскільки він є цінним для розроблення стратегії готовності освітньої системи до непередбачуваних викликів майбутнього.

Інформуючи про оприлюднення чергового мінізвіту з циклу «Україна в центрі уваги», маємо нагоду анонсувати ще одну важливу подію. 20 вересня 2024 року о 15.00 Український центр оцінювання якості освіти на своєму YouTube-каналі презентує національний звіт за результатами PISA-2022, присвячений успішності українського учнівства в галузі креативного мислення.

Під час цього заходу аналітики Українського центру оцінювання якості освіти, а також запрошені спікери говоритимуть про таке:

  • як PISA визначає «креативне мислення» і за допомогою яких інструментів вимірює так звану «малу», або буденну, креативність;
  • які досягнення показали українські 15-річні підлітки у галузі креативного мислення порівняно з однолітками з країн ОЕСР та референтних країн;
  • як гендерні особливості, соціально-економічний статус, рівень базових знань у предметних галузях, учнівські переконання щодо креативності, позакласні заходи творчого спрямування впливають на розвиток і формування креативного мислення;
  • яку роль відіграють учителі у підтримці та розвитку креативного потенціалу учнів;
  • як досвід PISA щодо оцінювання креативного мислення може бути імплементовано в нашу освітню систему в умовах імплементації Нової української школи.

Запрошуємо всіх охочих долучатися до цієї події.

Подiлитися новиною: