Вступні випробування 2025 року

Як право на вибір закладу освіти пов’язане із соціальною різноманітністю в закладах освіти?

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад чергового мінізвіту за результатами циклу PISA, проведеного 2015 року, на тему «Як право на вибір закладу освіти пов’язане із соціальною різноманітністю в закладах освіти?».

Глобальні освітні тенденції, порушені в цій розвідці, зокрема проблеми соціальної сегрегації, пов’язані з вільним вибором закладу освіти, нині мають особливе значення й для України. Згідно із засадами концепції «Нової української школи» (НУШ), зокрема надання можливості батькам вільного вибору школи з урахуванням потреб та інтересів їхньої дитини у старших класах, виникають нові виклики. Передусім важливо приділити увагу питанню вільного вибору батьками школи для своєї дитини на соціальне різноманіття в закладах освіти. Це вимагає готовності нашої держави уникнути тих помилок, яких припустилися інші країни.

З пропонованого мінізвіту ви дізнаєтеся, як політика вільного вибору школи впливає на соціально-економічну різноманітність та сегрегацію в закладах освіти у різних країнах, зокрема на концентрацію учнівства з низьким соціально-економічним статусом у менш престижних закладах. З’ясуєте, які критерії вибору закладу середньої освіти є провідними для родин із високим і низьким соціально-економічними статусами. Ознайомитеся з позицією директорів щодо можливості зарахування учнівства до шкіл на основі успішності або тестів і впливом цієї політики на рівень конкуренції між школами. Дізнаєтеся про виклики, пов’язані з вільним вибором школи, зокрема ризиками посилення соціальної сегрегації, не лише на рівні закладу освіти, а й на рівні певних територіальних громад, якщо політика вибору школи не регулюється державою.

Насамкінець нагадаємо, що вітчизняні аналітики продовжують активно працювати із даними дослідження PISA, поглиблено вивчаючи теми, висновки за якими можуть допомогти вітчизняній освіті ставати кращою. Зокрема, в наступному числі мінізвіту ви зможете знайти відповідь на питання «Чи більша соціальна різноманітність у закладах середньої освіти впливає на справедливість у результатах навчання?»

Запрошуємо ознайомитися із цими добірками, а також із мінізвітами за результатами PISA на сторінці дослідження.

Подiлитися новиною: