Відколи Україна отримала базу даних із результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 (першого циклу PISA, учасником якого стала наша країна), аналітики Українського центру безперервно працюють над виявленням і висвітленням для широкого загалу значущих даних, що були зібрані в ході цього дослідження.
Окрім національного та міжнародного звітів, у яких було представлено найважливіші дані й висновки за підсумками циклу PISA 2018 року, фахівці української команди PISA додатково проаналізували значні обсяги даних і узагальнили отримані висновки в тематичних мінізвітах «PISA-2018: Україна в центрі уваги». Завдяки цим матеріалам, які з’являлися на сайті PISA.Ukraine щомісяця впродовж 2020-2021 рр., було докладно висвітлено багато часткових важливих тем: від питань матеріальних і нематеріальних ресурсів у вітчизняних закладах освіти до питань цифрової грамотності 15-річних підлітків чи їхніх уявлень про глобальний світ.
Однак висвітленими до сьогодні в мінізвітах питаннями не вичерпано потенціал даних PISA: масив цих даних практично безмежний і приховує ще безліч цікавої й практично важливої інформації, яка може допомогти освітянському загалу й усім зацікавленим особам побачити нашу шкільну освіту та її якість ніби під мікроскопом і завдяки цьому мати змогу доцільно спрямувати зусилля як на подолання негативних явищ у системі вітчизняної шкільної освіти, так і на посилення позитивних тенденцій. Саме тому команда PISA в Україні продовжує дослідницький пошук і пропонує до уваги читачів низку нових публікацій, заснованих на даних, отриманих за підсумками PISA-2018.
У нових числах мінізвітів «PISA-2018: Україна в центрі уваги» читачі й читачки, зокрема, дізнаються про те, як пропуски та запізнення впливають на результати учнівства, наскільки ефективними є методики викладання в закладах освіти, хто такі «стійкі» учні та учениці, які категорії 15-річних підлітків найчастіше стають жертвами булінгу в закладах освіти та ін.
Із першим із-поміж нових чисел мінізвітів можна ознайомитися тут. Пригадати зміст випусків минулих років можна переглянувши коротке резюме досліджень або ознайомитися із публікаціями на сайті PISA.
Нагадаємо, що восени 2022 року, попри всі труднощі та завдяки стійкості українського учнівства й учительства, а також всебічній підтримці міжнародних партнерів, Україна успішно провела основний етап PISA-2022.
Незабаром команда PISA в Україні отримає базу даних цього циклу дослідження та розпочне роботу над її аналізом для підготовки національного звіту. Оприлюднення міжнародного та національного звітів за результатами PISA-2022 заплановано на грудень 2023 року. Це означає, що невдовзі Україна отримає новий пул об’єктивних даних, які, зокрема, розкажуть про те, що знають і вміють українські 15-річні підлітки в галузі читання, математики, природничих наук та креативного мислення, а також як змінилася ситуація за чотири роки від часу проведення PISA-2018, зокрема й під впливом пандемії covid-19.
Продовжуючи традицію, започатковану за підсумками PISA-2018, аналітики команди PISA в Україні продовжать висвітлювати найбільш важливі теми, що не увійдуть до офіційних звітів за результатами цього циклу дослідження. Таким чином, Україна матиме ще більше якісних даних про нашу освіту, що безперечно стануть у пригоді управлінцям, науковцям, учителям-практикам, а також учням та ученицям і їхнім батькам.