Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад чергового мінізвіту за результатами циклу PISA, проведеного 2015 року, на тему «Чи багатьох шкільних друзів і їхні родини знають батьки 15-річних дітей?»
Вибір теми цього мінізвіту не є випадковим. Вона безпосередньо пов’язана з ефективним впровадженням Концепції НУШ, одним із засадничих принципів якої є педагогіка партнерства – плідна співпраця вчителів, батьків та дітей на засадах взаємної довіри й поваги. Успішне впровадження Концепції НУШ неможливе без залучення батьків до освітнього процесу, адже вони є важливими партнерами у формуванні комфортного навчального середовища. Взаємодія між учителями, учнями та батьками допомагає створити довірливу атмосферу, що сприяє розвитку відповідальності, самоорганізації та соціальної активності дітей. Проте, щоб сприяти реалізації означеного завдання, педагогіка партнерства має стати просто методологічним підходом, а ключовим чинником створення сучасного й комфортного освітнього середовища, в якому кожна дитина почувається вільно й затишно. Тож особливої актуальності набуває пошук шляхів забезпечення балансу прав, обов’язків і відповідальності в трикутнику дитина-педагоги-батьки, а головне – способів посилення залученості батьків у шкільне життя їхніх дітей. Пошук ефективних рішень означеної проблеми є неможливим без ознайомлення зі світовим педагогічним досвідом, зокрема вивчення взаємозв’язку між кількістю знайомих членів родин однокласників /однокласниць своєї дитини та її освітньою успішністю. Зокрема, пропоноване число мінізвіту висвітлює:
- Як рівень знайомства батьків із друзями своєї дитини та їхніми сім’ями впливає на шкільне середовище?
- Чи сприяє соціальна активність батьків зниженню рівня булінгу серед учнівства?
- Який взаємозв’язок між знайомствами батьків із друзями своєї дитини та членами їхніх родин і результатами учнівства в командній роботі та навчанні?
- Як рівень знайомства батьків між собою впливає на встановлення й дотримання норм поведінки в школі та створення позитивного навчального середовища?
- Які заходи можуть сприяти покращенню соціальної згуртованості шкільної спільноти?
Насамкінець зазначимо, що команда аналітиків УЦОЯО продовжує поглиблено опрацьовувати дані PISA, досліджуючи питання, результати яких здатні сприяти вдосконаленню національної системи освіти. У наступному числі мінізіту ми проаналізуємо, наскільки успіхи в навчанні можуть стати рушієм соціальної мобільності та які чинники сприяють освітньому зростанню молоді. Зокрема, ви дізнаєтеся, чи може академічна успішність допомогти учнівству з менш сприятливими передумовами для навчання подолати освітні бар’єри й досягти вищого рівня освіти, ніж їхні батьки.
Запрошуємо ознайомитися із цими добірками, а також із мінізвітами за результатами PISA на сторінці дослідження.