PISA-2015: Чи є розрив між поколіннями в оптимізмі щодо стану довкілля?

Щорічно 29 серпня у світі відзначають Міжнародний день дій проти ядерних випробувань, який визначено резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 2 грудня 2009 року. Протидія ядерним випробуванням, зменшення ядерних відходів – це лише окремі з гострих питань, які турбують сучасне людство в аспекті збереження й захисту довкілля. Саме тому в шкільній освіті всіх країн цим питанням відводиться окрема увага. Своєю чергою освітніх аналітиків цікавить те, наскільки ефективними є різноманітні заходи в межах освітнього процесу закладів освіти з екологічного / енвайронментологічного просвітництва. Зокрема відповідна проблематика активно вивчається в межах міжнародного дослідження якості освіти PISA.

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад чергового мінізвіту за результатами циклу PISA, проведеного 2015 року, коли природничо-наукова грамотність була провідною галуззю дослідження. Це мінізвіт на тему «Чи є розрив між поколіннями в оптимізмі щодо стану довкілля?».

У цьому мінізвіті дослідники наголошують на тому, що проблеми, пов’язані зі зміною клімату, забрудненням навколишнього середовища, утратою біорізноманіття, нестачею питної води, ядерними відходами та іншими екологічними викликами, стають усе гострішими й вимагають уваги з боку урядів, громадськості та особливо молодого покоління. Оскільки саме сьогоднішні підлітки вже завтра, коли вони вийдуть на ринок праці, будуть тими, хто буде приймати важливі рішення й визначати політику щодо збереження довкілля, украй важливо знати їхнє ставлення до екологічних проблем, рівень поінформованості та готовність діяти заради майбутнього нашої планети. Також дослідники прагнуть зрозуміти, як різні покоління сприймають екологічні проблеми, адже розрив у поглядах може впливати на ефективність реакції сімей і суспільства загалом на виклики, пов’язані з довкіллям.

Особливу увагу у мінізвіті приділено питанню формування екологічних знань і переконань через систему освіти, а також впливу рівня знань і ставлень до екологічних проблем на мотивування учнів і їхніх батьків до активних дій з подолання актуальних екологічних викликів. Загалом дослідження надає важливі дані для освітньої політики та програм, які сприятимуть формуванню відповідального ставлення до довкілля серед молодого покоління та розробці ефективних стратегій для покращення екологічної освіти.

Зауважимо, що вітчизняні аналітики також активно працюють із даними PISA-2022, поглиблено вивчаючи теми, висновки за якими можуть допомогти вітчизняній освіті ставати кращою. На сьогодні підготовлено вже чотири числа мінізвітів «Україна в центрі уваги», що присвячені питанням навчання й вивчення математики, а також аналізу досвіду віддаленого навчання українських підлітків та освітян. Запрошуємо ознайомитися із цими добірками, а також із мінізвітами за результатами PISA-2018 на сторінці дослідження.

Подiлитися новиною: