Процедура визначення результатів

Визначення результатів зовнішнього оцінювання з кожного навчального предмета передбачає такі етапи:

  • ухвалення ключів відповідей та схем оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю (за їх наявності);
  • здійснення експертної оцінки завдань сертифікаційної роботи та підготовка висновків щодо порога «склав / не склав»;
  • комп’ютерна обробка закодованих сертифікаційних робіт, а також документів пункту зовнішнього оцінювання;
  • перевірка екзаменаторами завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю в закодованих сертифікаційних роботах;
  • визначення тестового бала кожного учасника зовнішнього оцінювання;
  • встановлення порога «склав / не склав», розроблення та затвердження таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці; ухвалення таблиці відповідності тестових балів критеріальній оцінці;
  • переведення тестових балів у рейтингові оцінки за шкалою 100-200 балів та за шкалою 1-12 балів;
    персоналізація (декодування) сертифікаційних робіт учасників зовнішнього оцінювання;
  • оголошення результатів зовнішнього оцінювання.

Результати з певного навчального предмета визначаються за:

  • рейтинговою шкалою 100-200 балів – для усіх учасників, які подолали поріг «склав / не склав»
  • критеріальною шкалою 1-12 балів – для учасників з числа випускників системи середньої освіти поточного навчального року, які обрали цей навчальний предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього оцінювання.

Важливим нововведенням 2019 року є розумне пристосування процедури переведення тестових балів з української мови і літератури для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають(ли) повну загальну середню освіту мовою, що не належить до слов’янської групи мов, або мовою корінних народів, та мають кількість тестових балів, меншу за поріг «склав/не склав». Для таких осіб буде встановлено адаптивний поріг (нижчий за звичайний), а всі тестові бали між адаптивним порогом і пороговим балом «склав/не склав», будуть переводитися в рейтингову оцінку «100 балів». Наприклад, якщо поріг «склав/не склав» ЗНО з української мови та літератури у 2019 році становитиме 23 бали, а адаптивний – 20 балів, то учасники, які здобували загальну середню освіту, наприклад, угорською мовою, й отримали 20, 21, 22, 23 тестових балів, отримають 100 балів на шкалі 100 – 200. Це дозволить таким особам брати участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти.