Дії відповідального за пункт тестування

Основна роль: забезпечити підготовку закладу освіти до проведення сесій оцінювання та взаємодію з усіма учасниками процесу.

До часу проведення сесій оцінювання відповідальний за ПТ повинен:

1. Ознайомитися з організаційними деталями
  • Опрацювати «Інструкцію для відповідального за пункт тестування» та інші матеріали, надані Національним центром PISA через регіональний центр оцінювання якості освіти.
  • Відвідати вебінар-тренінг для осіб, залучених до проведення PISA в закладах освіти. За потреби переглядати запис вебінару для послідовного дотримання всіх процедур.
2. Сформувати список учнів / студентів – потенційних учасників PISA
  • Отримати від керівника закладу дані про учнів / студентів, які відповідають критеріям для участі в PISA (народилися в період з 01.01.2009 до 31.12.2009 та навчаються із 7 по 11 клас або на 1 чи 2 курсі) та додатковому критерію для участі в сесії оцінювання з іноземної мови (FLA) (вивчали англійську мову щонайменше 1 рік).
  • Підготувати список учнів / студентів (докладніше див. пункт 2.2 на стор. 12-17 «Інструкції для відповідального за пункт тестування»).
3. Перевірити готовність закладу освіти до проведення сесій оцінювання (разом з адміністратором з комп’ютерного оцінювання)
  • Запустити інструмент визначення готовності закладу до проведення онлайнового оцінювання (SRT) та заповнити Бланк результатів (докладніше див. пункт 2.3 на стор. 18 «Інструкції для відповідального за пункт тестування»).
  • Переконатися, що в закладі освіти є достатня кількість гарнітур, що підходять для проведення сесії FLA (докладніше див. додаток D «Інструкції для відповідального за пункт тестування»). За потреби сконтактувати з РЦОЯО щодо надання гарнітур у тимчасове користування.
4. Підготувати графік проведення сесій оцінювання в закладі освіти
  • Напрацювати й узгодити з керівником закладу графік проведення сесій оцінювання, ураховуючи:
    • кількість учнів / студентів, відібраних для участі в оцінюванні в закладі;
    • кількість комп’ютерів (ноутбуків), що відповідають установленим вимогам;
    • кількість доступних гарнітур, що відповідають установленим вимогам.
  • Узгодити графік проведення сесій оцінювання зі старшим інструктором (чи старшими інструкторами), відповідним регіональним центром оцінювання якості освіти (далі – РЦОЯО) і Національним центром PISA.
5. Отримати від Національного центру PISA та перевірити матеріали
  • Отримати пакет з друкованими матеріалами для проведення сесій оцінювання від Національного центру PISA.
  • Переконатися, що всі матеріали є в наявності. У разі виникнення сумнівів щодо комплектності матеріалів, звернутися до відповідного РЦОЯО.
  • Розподілити матеріали між старшими інструкторами, якщо їх у пункті проведення тестування кілька.
  • Призначити ID-коди усім сесіям, які заплановано проводити в закладі, а також старшим інструкторам, яких буде призначено на ці сесії.
6. Поінформувати учнівство / студентство і його батьківство / опікунство та працівників закладу освіти про оцінювання PISA
  • Провести інформаційну роботу з учнями / ученицями чи  студентами / студентками, пояснюючи, що таке дослідження PISA, як проходитиме тестування і чому важливо відповідально поставитися до цього.
  • Ознайомити батьківство учнівства / студентства з особливостями дослідження, пояснюючи, чому участь обраних для проходження оцінювання дітей є дуже цінною.
  • Повідомити персонал закладу освіти про проведення дослідження PISA в закладі та пояснити ролі в його реалізації різних учасників.

Для інформування можна скористатися рубриками на цій сторінці або порадити зацікавленим особам відвідати офіційний сайт PISA в Україні.

📌 Важливо: Для якості даних від України критично важливо, щоб усі учні / учениці та студенти / студентки взяли участь в оцінюванні, якщо їх відібрано як учасників і учасниць PISA!

7. Перевірити Бланк відстеження учнів / студентів і відкоригувати його за потреби
  • Ознайомитися з Бланком відстеження учнів / студентів, у якому визначено перелік учнівства / студентства, відібраного в закладі для участі в оцінюванні PISA.
  • Перевірити в Бланку дані про учнівство / студентство, зокрема демографічну інформацію (стать, місяць і рік народження, інформація про наявність особливих освітніх потреб (ООП)) (докладніше див. пункт 3.3 на стор. 19-25 «Інструкції для відповідального за пункт тестування»).

Бланк відстеження учнів / студентів (приклад)

* У прикладі всі назви й імена вигадані. Будь-який збіг є випадковим.

  • Визначити учнівство / студентство, яке не зможе взяти участь в оцінюванні PISA через об’єктивні причини, і позначити цю інформацію в Бланку відстеження учнів / студентів у колонках «Участь» та «Анкета», використовуючи для цього коди 2, 3, 4, 5, 9, а також указати причину неучасті в колонці «Примітки».

Коди для колонки «Участь» та «Анкета» у Бланку відстеження учнів / студентів

📌 Важливо: Коди 1 6, 7, 8 та 0 використовують старші інструктори в день проведення сесії оцінювання.

8. Спланувати сесію / сесії оцінювання та узгодити це з працівниками закладу освіти, учнівством / студентством і його батьківством, а також зі старшим інструктором (чи старшими інструкторами)
  • Провести телефонну розмову зі старшим інструктором (за 1-2 тижні до проведення дослідження) і обговорити деталі проведення сесій оцінювання в закладі.
  • Повідомити деталі проведення сесій оцінювання персоналу закладу освіти, учнівству / студентству і його батьківству, а також переконатися, що аудиторія(-ї) для проведення сесій оцінювання зарезервовано на визначений день і час.
  • Попросити учнівство / студентство, яке братиме участь в певній сесії оцінювання, узяти для проходження оцінювання ручку, олівець, гумку та калькулятор (за можливості).
  • Домовитися з керівництвом закладу про можливу підтримку в день проведення оцінювання в разі виникнення специфічних ситуацій.

📌 Важливо: У тестовому середовищі, у якому учнівство / студентство проходитиме тестування з математики, є вбудований калькулятор. Однак не заборонено також під час виконання завдань користуватися портативними калькуляторами.

9. Передати керівникові закладу матеріали, необхідні для заповнення «Анкети для закладу освіти» й повідомити про терміни її заповнення
  • Надати керівникові закладу:
    • допоміжний документ «Підготовка до заповнення анкети для закладу освіти», де є перелік запитань анкети, для відповіді на які потрібна деяка статистична інформація, яку варто зібрати заздалегідь;
    • «Інструкцію із заповнення онлайнової анкети для закладу освіти», де є інформація про те, як працювати з анкетою;
    • Бланк з даними для входу керівника закладу освіти в середовище онлайн-анкетування, де є інформація про логін і пароль.
  • Попросити керівника заповнити анкету в день проведення оцінювання в закладі освіти. Якщо з якихось причин у цей день анкету заповнити не вдасться, наголосити, що це обов’язково потрібно зробити до 04 травня.
10. Повторно перевірити готовність закладу освіти до проведення сесій оцінювання (разом з адміністратором з комп’ютерного оцінювання)
  • За можливості повторно запустити інструмент визначення готовності закладу до проведення онлайнового оцінювання (SRT), щоб переконатися, що:
    • уся комп’ютерна техніка, яку заплановано використовувати в день проведення оцінювання, задовольняє вимоги PISA;
    • пропускна здатність інтернету в закладі є задовільною для одночасного тестування всіх учасників і учасниць, які братимуть участь у сесіях оцінювання, запланованих на той самий день;
    • підключення гарнітур для проведення оцінювання з іноземної мови є можливим і гарнітури працюють якісно (докладніше див. пункт 2.3 на стор. 18 «Інструкції для відповідального за пункт тестування»).
  • Переконатися, що для проведення оцінювання готові всі необхідні матеріали (бланки, форми, інструкції та ін.).