Дії керівництва закладу

Основна роль: підтримка відповідального за ПТ та старшого інструктора на етапі підготовки до проведення сесії оцінювання.

До часу проведення сесій оцінювання керівництво закладу має:

1. Призначити відповідального за пункт тестування (ПТ) у закладі
  • Визначити працівника закладу, який виконуватиме функції відповідального за ПТ.
  • Обговорити взаємодію з відповідальним за ПТ на всіх етапах підготовки й проведення сесій оцінювання.
2. Забезпечити відповідального за ПТ інформацією про учнівство / студентство – потенційних учасників і учасниць PISA в закладі)
  • Надати відповідальному за ПТ дані про учнів / студентів, які відповідають критеріям для участі в PISA (народилися в період з 01.01.2009 до 31.12.2009 та навчаються із 7 по 11 клас або на 1 чи 2 курсі) та додатковому критерію для участі в сесії оцінювання з іноземної мови (FLA) (вивчали англійську мову щонайменше 1 рік).
  • Переконатися, що до списку учнів / студентів включено все відповідне учнівство / студентство.
3. Сприяти технічному забезпеченню проведення сесій оцінювання
  • Надати відповідальному за ПТ інформацію про доступну комп’ютерну техніку й сприяти кількаразовому запуску інструмента визначення готовності закладу до проведення онлайнового оцінювання (SRT) та заповненню Бланка результатів.
  • Забезпечити (за можливості) достатню кількість гарнітур, що підходять для проведення сесії FLA.
  • Визначити разом з відповідальним за ПТ аудиторії, де можна проводити сесії оцінювання, зокрема сесію оцінювання з іноземної мови (FLA-LS).
4. Погодити графік проведення сесій оцінювання в закладі
5. Поінформувати учнівство / студентство і його батьківство / опікунство та працівників закладу освіти про оцінювання PISA
  • Провести інформаційну роботу з учнями / ученицями чи  студентами / студентками, пояснюючи, що таке дослідження PISA, як проходитиме тестування і чому важливо відповідально поставитися до цього.
  • Ознайомити батьківство учнівства / студентства з особливостями дослідження, пояснюючи, чому участь обраних для проходження оцінювання дітей є дуже цінною.
  • Повідомити персонал закладу освіти про проведення дослідження PISA в закладі та пояснити ролі в його реалізації різних учасників.

Для інформування можна скористатися рубриками на цій сторінці або порадити зацікавленим особам відвідати офіційний сайт PISA в Україні.

📌 Важливо: У разі, якщо батьківство / опікунство не погоджується на участь своєї дитини в оцінюванні PISA, необхідно отримати письмову відмову. Утім, варто докласти зусиль, щоб переконати батьківство / опікунство дати згоду на участь дитини в дослідженні, адже від цього залежатиме якість даних від України загалом.

Для якості даних від України критично важливо, щоб усі учні / учениці та студенти / студентки взяли участь в оцінюванні, якщо їх відібрано як учасників і учасниць PISA!

6. Забезпечити участь відібраного учнівства / студентства у визначеній для нього сесії оцінювання
  • Напередодні проведення сесії оцінювання переконатися, що учнівство / студентство, яке потрапило до вибірки дослідження, знає про дату, час і місце проведення сесії оцінювання й планує з’явитися на сесію.
  • Забезпечити логістику приходу учнівства / студентства на сесію оцінювання в день проведення відповідної сесії.

📌 Важливо: Відповідно до підпункту 4 пункту 6 наказу Міністерства освіти і науки України від 07.02.2025 року №160 «Про проведення в закладах освіти України основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025», керівництво закладу має забезпечити участь учнівства / студентства в оцінюванні PISA.