Основна роль: підтримка відповідального за ПТ та старшого інструктора на етапі підготовки до проведення сесії оцінювання.
До часу проведення сесій оцінювання керівництво закладу має:
- Визначити працівника закладу, який виконуватиме функції відповідального за ПТ.
- Обговорити взаємодію з відповідальним за ПТ на всіх етапах підготовки й проведення сесій оцінювання.
- Надати відповідальному за ПТ дані про учнів / студентів, які відповідають критеріям для участі в PISA (народилися в період з 01.01.2009 до 31.12.2009 та навчаються із 7 по 11 клас або на 1 чи 2 курсі) та додатковому критерію для участі в сесії оцінювання з іноземної мови (FLA) (вивчали англійську мову щонайменше 1 рік).
- Переконатися, що до списку учнів / студентів включено все відповідне учнівство / студентство.
- Надати відповідальному за ПТ інформацію про доступну комп’ютерну техніку й сприяти кількаразовому запуску інструмента визначення готовності закладу до проведення онлайнового оцінювання (SRT) та заповненню Бланка результатів.
- Забезпечити (за можливості) достатню кількість гарнітур, що підходять для проведення сесії FLA.
- Визначити разом з відповідальним за ПТ аудиторії, де можна проводити сесії оцінювання, зокрема сесію оцінювання з іноземної мови (FLA-LS).
- Напрацювати й узгодити з відповідальним за ПТ графік проведення сесій оцінювання, ураховуючи:
- кількість учнів / студентів, відібраних для участі в оцінюванні в закладі;
- кількість комп’ютерів (ноутбуків), що відповідають установленим вимогам;
- кількість доступних гарнітур, що відповідають установленим вимогам.
- Унести зміни до розкладу занять у дні проведення сесій оцінювання, керуючись п. 6 наказу Міністерства освіти і науки України від 07.02.2025 року №160 «Про проведення в закладах освіти України основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025».
- Провести інформаційну роботу з учнями / ученицями чи студентами / студентками, пояснюючи, що таке дослідження PISA, як проходитиме тестування і чому важливо відповідально поставитися до цього.
- Ознайомити батьківство учнівства / студентства з особливостями дослідження, пояснюючи, чому участь обраних для проходження оцінювання дітей є дуже цінною.
- Повідомити персонал закладу освіти про проведення дослідження PISA в закладі та пояснити ролі в його реалізації різних учасників.
Для інформування можна скористатися рубриками на цій сторінці або порадити зацікавленим особам відвідати офіційний сайт PISA в Україні.
📌 Важливо: У разі, якщо батьківство / опікунство не погоджується на участь своєї дитини в оцінюванні PISA, необхідно отримати письмову відмову. Утім, варто докласти зусиль, щоб переконати батьківство / опікунство дати згоду на участь дитини в дослідженні, адже від цього залежатиме якість даних від України загалом.
Для якості даних від України критично важливо, щоб усі учні / учениці та студенти / студентки взяли участь в оцінюванні, якщо їх відібрано як учасників і учасниць PISA!
- Напередодні проведення сесії оцінювання переконатися, що учнівство / студентство, яке потрапило до вибірки дослідження, знає про дату, час і місце проведення сесії оцінювання й планує з’явитися на сесію.
- Забезпечити логістику приходу учнівства / студентства на сесію оцінювання в день проведення відповідної сесії.
📌 Важливо: Відповідно до підпункту 4 пункту 6 наказу Міністерства освіти і науки України від 07.02.2025 року №160 «Про проведення в закладах освіти України основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025», керівництво закладу має забезпечити участь учнівства / студентства в оцінюванні PISA.