8 лютого 2025 року відбувся перший етап сертифікації вчителів — незалежне тестування. Тестування передбачало оцінювання предметних компетентностей учасників / учасниць сертифікації, рівня їхньої обізнаності в питаннях сучасних і традиційних методів та прийомів навчання, організації безпечного й комфортного середовища, планування освітнього процесу.
НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. ТЕСТОВИЙ ЗОШИТ НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ. РОЗБІР ЗАВДАННЬ №1-30 НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ. РОЗБІР ЗАВДАННЬ №31-85Зміст тесту для вчителів української мови та літератури визначено Програмою незалежного тестування, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України.
Тест для вчителів-філологів містив 85 завдань двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (75 завдань) та на встановлення відповідності («логічні пари») (10 завдань), – на виконання яких було відведено 180 хвилин.

Левова частка завдань тесту (80 %) стосувалася розділу Програми «Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів)». Так, аж 49 % від загальної кількості завдань перевіряли систему теоретичних знань із предметів та інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі, необхідну для реалізації вимог державних стандартів середньої освіти.
Однакову частку від кількості завдань тесту було відведено питанням організації освітнього середовища та навичкам управління освітнім процесом (по 8 %), найменшу – навичкам партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу (4 %).
Оцінювання здійснюватимуть відповідно до схеми нарахування балів: по 1 тестовому балу за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді і за кожну правильно визначену «логічну пару» в завданнях на встановлення відповідності. Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник сертифікації, правильно виконавши всі завдання тесту, – 115.
Для підготовки до тестування ми радили потенційним учасникам використовувати матеріали минулих років, які розміщено у відповідному розділі.