Зміст тесту визначено Програмою незалежного тестування фахових знань та умінь учителів математики закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 27 лютого 2023 року № 208.
Загальна кількість завдань тесту – 75.
На виконання тесту відведено 180 хвилин.
Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів Програми незалежного тестування наведено в таблиці 1.
Розділ / підрозділ програми
Частка від загальної кількості завдань
Управління освітнім процесом
12 %
Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу
5 %
Організація освітнього середовища
13 %
Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів),у т. ч.:
70 %
– комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови
11 %
– створення й підтримка цифрового середовища для ефективного навчання предметів та інтегрованих курсів математичної освітньої галузі
7 %
– методики й технології навчання предметів та інтегрованих курсів математичної освітньої галузі
19 %
– система теоретичних знань з предметів та інтегрованих курсів математичної освітньої галузі, необхідна для реалізації вимог державних стандартів середньої освіти
33 %
Типи завдань та схеми нарахування балів за виконання завдань
Завдання має основу та чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний. Завдання вважають виконаним, якщо учасник / учасниця незалежного тестування вибрав / вибрала й позначив / позначила відповідь у бланку відповідей А. Завдання має основу та два стовпчики інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважають виконаним, якщо учасник / учасниця незалежного тестування зробив / зробила позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 3) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А. структуроване завдання (66–69) має основу та дві частини й передбачає розв’язування задачі. Завдання вважають виконаним, якщо учасник / учасниця незалежного тестування, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав / записала, дотримуючись вимог і правил, відповіді до кожної з частин завдання в бланку відповідей А; неструктуроване завдання (70–75) має основу та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважають виконаним, якщо учасник / учасниця незалежного тестування, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав / записала, дотримуючись вимог і правил, кінцеву відповідь у бланку відповідей А. 0, 1 або 2 бали: 0 або 2 бали:
Форма / опис завдання
Схема нарахування балів
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (1–62).
0 або 1 бал:
1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (63–65).
0, 1, 2 або 3 бали:
1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів – за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів – за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари») або відповіді на завдання не надано.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю (66–75):
1 бал – за кожну правильно вказану відповідь; 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді або відповіді на завдання не надано;
2 бали, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту незалежного тестування фахових знань та умінь учителів математики, – 91.
Завантажити характеристику у форматі PDF.