Єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) – форма вступного випробування для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра, яка передбачає оцінювання рівня підготовленості вступника до здобуття другого рівня вищої освіти за відповідною спеціальністю.
Зважаючи на збільшення у 2025 році кількості спеціальностей, для вступу на які потрібно проходити ЄФВВ, згідно з Порядком прийому буде розширено перелік предметних тестів. До вже наявних восьми фахових випробувань (за спрямуваннями «Облік та фінанси», «Управління та адміністрування», «Право та міжнародне право», «Інформаційні технології», «Економіка та міжнародна економіка», «Політологія та міжнародні відносини», «Психологія та соціологія», «Педагогіка та психологія») буде додано тести «Мовознавство», а також «Історія мистецтва», що збільшить загальну кількість предметів ЄФВВ до десяти.
Предметний тест з історії мистецтва проходитимуть охочі вступити на всі спеціальності галузі знань В «Культура, мистецтво та гуманітарні науки», крім спеціальності В11 «Філологія», а також для вступу на спеціальність G17 «Архітектура та містобудування» (галузь знань G «Інженерія, виробництво та будівництво»).
А охочі вступати на спеціальність В11 «Філологія» галузі знань В «Культура, мистецтво та гуманітарні науки» проходитимуть предметний тест із мовознавства.
Предметний тест з економіки та міжнародної економіки мають пройти особи, які вступатимуть на спеціальність С1 «Економіка (галузь знань C «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»).
Предметний тест із політології та міжнародних відносин проходитимуть ті, хто вступатиме на спеціальності С2 «Політологія», С3 «Міжнародні відносини» (галузь знань C «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»).
Предметний тест з обліку та фінансів проходитимуть вступники на спеціальності D1 «Облік і оподаткування», D2 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» (галузь знань D «Бізнес, адміністрування та право»).
Предметний тест з управління та адміністрування потрібно пройти для вступу на спеціальності D3 «Менеджмент», D5 «Маркетинг», D7 «Торгівля» (галузь знань D «Бізнес, адміністрування та право»).
Предметний тест із права та міжнародного права проходять охочі вступити на спеціальності D8 «Право», D9 «Міжнародне право» (галузь знань D «Бізнес, адміністрування та право»).
Предметний тест з інформаційних технологій потрібно проходити для вступу на будь-яку спеціальність галузі знань F «Інформаційні технології».
Предметний тест із психології та соціології проходитимуть вступники на спеціальність С5 «Соціологія» (галузь знань C «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»).
Охочі вступати на спеціальність С4 «Психологія» (галузь знань C «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини») матимуть змогу пройти предметний тест із психології та соціології або предметний тест із педагогіки та психології (на вибір).
Порядком прийому передбачено, що у 2025 році правом вибрати один із предметних тестів можуть скористатися особи, які вибрали для вступу такі спеціальності:
- усі спеціальності галузі знань A «Освіта»;
- С6 «Географія та регіональні студії», С7 «Журналістика» (галузь знань C «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»);
- D4 «Публічне управління та адміністрування» (галузь знань D «Бізнес, адміністрування та право»);
- І9 «Громадське здоров’я», І10 «Соціальна робота та консультування», I11 «Дитячі та молодіжні служби» (галузь знань І «Охорона здоров’я та соціальне забезпечення»);
- J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг», J3 «Туризм та рекреація», J4 «Охорона праці» (галузь знань J «Транспорт та послуги»);
- К8 «Пожежна безпека», К10 «Цивільна безпека» (галузь знань К «Безпека та оборона»).
Пропонуємо потенційним магістрам ознайомитися з добірками тестових завдань, використаних у 2024 році. Добірки уклали робочі групи, координацією діяльності яких опікується Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти.
Зауважимо, що Науково-методичний центр ВФПО у процесі підготовки та проведення ЄФВВ забезпечує:
- організацію навчання членів підгруп із питань педагогічного (стандартизованого) оцінювання, тестології та розроблення програм предметних тестів;
- відбір, організацію роботи та проведення навчання розробників завдань;
- організацію укладення тестових завдань та підготовку наборів тестових завдань;
- організацію аналізу результатів вступного випробування.