Зміст тесту визначено Програмою незалежного тестування учасників сертифікації педагогічних працівників — учителів математики, затвердженою наказом МОН від 26 червня 2025 року № 933.
Загальна кількість завдань тесту — 70. На проходження тесту буде відведено 180 хвилин.
Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів Програми незалежного тестування наведено в таблиці.
Розділ / підрозділ Програми незалежного тестування
Частка від загальної кількості завдань
Провадження освітнього процесу
10 %
Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу
4 %
Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища
10 %
Навчання здобувачів освіти предметів (інтегрованих курсів)
76 %
комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови
11 %
створення й підтримка цифрового середовища для ефективного навчання предметів (інтегрованих курсів)
7 %
методики й технології навчання предметів (інтегрованих курсів) математичної освітньої галузі
19 %
зміст математичної освітньої галузі, визначений державними стандартами середньої освіти
39 %
Типи завдань та схеми нарахування балів за виконання завдань
Завдання має основу та чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано Завдання має основу та дві колонки інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Його виконання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважають виконаним, якщо учасник сертифікації зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 3) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А 1 бал — за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»), крім випадків, коли в рядку та/або колонці кожної правильно встановленої відповідності («логічної пари») зроблено іншу позначку / інші позначки; 0 балів — за кожну неправильно встановлену відповідність або якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів — якщо відповіді на завдання не надано Завдання 61‒64 Структуроване завдання, яке має основу та дві частини й передбачає розв’язування задачі. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, відповіді до кожної з частин завдання в бланку відповідей А. Завдання 65‒70 Неструктуроване завдання, яке має основу та передбачає розв’язування задачі. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, кінцеву відповідь у бланку відповідей А 0 або 1 або 2 бали 1 бал — за кожну правильно вказану відповідь; 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді або відповідей на завдання не надано. 0 або 2 бали
Форма / опис завдання
Схема нарахування балів
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (1–57)
0 або 1 бал
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (58–60)
0, 1, 2 або 3 бали
Завдання відкритої форми з короткою письмовою відповіддю (61‒70)
2 бали, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту незалежного тестування, — 86.
Учасників сертифікації педагогічних працівників у 2026 році з числа вчителів математики, які за підсумками проходження незалежного тестування набрали менше ніж 60 % максимальної кількості балів — 52 бали, уважають такими, що не пройшли незалежного тестування, та не допускають до участі в наступному етапі сертифікації.
Завантажити характеристику у форматі PDF.