ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕСТУ НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ-2026

Зміст тесту визначено Програмою незалежного тестування учасників сертифікації педагогічних працівників — учителів математики, затвердженою наказом МОН від 26 червня 2025 року № 933.  

Загальна кількість завдань тесту70. На проходження тесту буде відведено 180 хвилин.

Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів Програми незалежного тестування наведено в таблиці.

Розділ / підрозділ Програми незалежного тестування Частка від загальної кількості завдань
Провадження освітнього процесу 10 %
Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу 4 %
Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища 10 %
Навчання здобувачів освіти предметів (інтегрованих курсів) 76 %
комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови 11 %
створення й підтримка цифрового середовища для ефективного навчання предметів (інтегрованих курсів) 7 %
методики й технології навчання предметів (інтегрованих курсів) математичної освітньої галузі 19 %
зміст математичної освітньої галузі, визначений державними стандартами середньої освіти 39 %

Типи завдань та схеми нарахування балів за виконання завдань

Форма / опис завдання Схема нарахування балів
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (1–57)

Завдання має основу та чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А

0 або 1 бал

1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано

Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (58–60)

Завдання має основу та дві колонки інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Його виконання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважають виконаним, якщо учасник сертифікації зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 3) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А

0, 1, 2 або 3 бали

1 бал — за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»), крім випадків, коли в рядку та/або колонці кожної правильно встановленої відповідності («логічної пари») зроблено іншу позначку / інші позначки; 0 балів — за кожну неправильно встановлену відповідність або якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів — якщо відповіді на завдання не надано

Завдання відкритої форми з короткою письмовою відповіддю (61‒70)

Завдання 61‒64

Структуроване завдання, яке має основу та дві частини й передбачає розв’язування задачі. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, відповіді до кожної з частин завдання в бланку відповідей А.

Завдання 65‒70

Неструктуроване завдання, яке має основу та передбачає розв’язування задачі. Його вважають виконаним, якщо учасник сертифікації, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, кінцеву відповідь у бланку відповідей А

 

0 або 1 або 2 бали

1 бал — за кожну правильно вказану відповідь; 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді або відповідей на завдання не надано.

 

0 або 2 бали
2 бали, якщо зазначено правильну відповідь;    0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту незалежного тестування, — 86.

Учасників сертифікації педагогічних працівників у 2026 році з числа вчителів математики, які за підсумками проходження незалежного тестування набрали менше ніж 60 % максимальної кількості балів — 52 бали, уважають такими, що не пройшли незалежного тестування, та не допускають до участі в наступному етапі сертифікації.

Завантажити характеристику у форматі PDF.