Цей розділ містить загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю з математики.
Критерії оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю з математики зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року
Кількість балів, отриманих за виконання завдань 33 (з алгебри і початків аналізу), 34 (з геометрії) і 35 (з алгебри і початків аналізу), залежить від повноти розв’язання й правильності відповіді.
Загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдань з розгорнутою відповіддю:
- розв’язання має бути математично грамотним і повним;
- методи розв’язання, форми його запису й форми запису відповіді можуть бути різними; якщо завдання можна розв’язати кількома способами, то достатньо навести розв’язання лише одним способом;
- за розв’язання завдання, у якому обґрунтовано отриману правильну відповідь, виставляють максимальну кількість балів;
- під час виконання завдання можна використовувати без доведення й посилань будь-які математичні факти та твердження, які містяться в підручниках і навчальних посібниках, що входять до переліку підручників, рекомендованих (допущених) Міністерством освіти і науки України.
Завдання 33 відкритої форми з розгорнутою відповіддю з алгебри і початків аналізу оцінюють за критеріями, як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Зміст оцінювання | Бали |
Отримано правильну відповідь.
Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування |
4 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо / Можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого розв’язування / Отримана відповідь може бути неправильною |
3 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо або не обґрунтовано. Можливі 1–2 помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на правильність подальшого розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язано правильно лише частину завдання) |
2 |
У правильній послідовності розв’язування пропущено деякі його етапи.
Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язано не повністю |
1 |
Учасник не приступив до розв’язування завдання, або його записи не відповідають зазначеним вище критеріям | 0 |
Завдання 34 відкритої форми з розгорнутою відповіддю з геометрії оцінюють за критеріями, як викладено в таблиці 2.
Таблиця 2
Зміст оцінювання | Бали |
Отримано правильну відповідь.
Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування та зазначено всі необхідні для доведення теореми, аксіоми тощо. Наведено рисунок, який відповідає розв’язанню завдання |
4 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо / Рисунка немає / Можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого розв’язування / Отримана відповідь може бути неправильною |
3 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо або не обґрунтовано. Рисунка немає / Можливі 1–2 помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на правильність подальшого розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язано правильно лише частину завдання) |
2 |
У правильній послідовності розв’язування пропущені деякі його етапи.
Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язано не повністю |
1 |
Учасник не приступив до розв’язування завдання, або його записи не відповідають зазначеним вище критеріям | 0 |
Завдання 35 відкритої форми з розгорнутою відповіддю з алгебри і початків аналізу оцінюють за критеріями, як викладено в таблиці 3.
Таблиця 3
Зміст оцінювання | Бали |
Отримано правильну відповідь.
Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування |
6 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо / Можливі описки в обчисленнях або перетвореннях, що не впливають на правильність відповіді / Отримана відповідь може бути неправильною або неповною |
5 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів розв’язування можуть бути обґрунтовані недостатньо / Можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною |
4 |
Наведено логічно правильну послідовність розв’язування.
Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо. Можливі 1–2 помилки або описки в обчисленнях або перетвореннях, що незначно впливають на правильність подальшого розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язано правильно лише частину завдання) |
3 |
У правильній послідовності розв’язування пропущено деякі етапи.
Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Можливі помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на подальше розв’язування. Отримана відповідь може бути неповною або неправильною |
2 |
У послідовності розв’язування є лише деякі етапи розв’язування.
Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язано не повністю |
1 |
Учасник не приступив до розв’язування завдання, або записи не відповідають зазначеним вище критеріям | 0 |
Завдання, на яке надано правильну відповідь, але розв’язання не наведено, оцінюють у 0 балів.
Завдання, розв’язання якого не відповідає умові, оцінюють у 0 балів.
Завантажити критерії оцінювання у форматі PDF.