Цей розділ містить інформацію, яка допоможе учаснику підготуватися до виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з англійської мови. Власне висловлення має бути написано логічно і послідовно з опрацюванням зазначених умов та відповідно до заданого формату.
Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з англійської мови зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року
Зміст і мовне оформлення власного висловлення оцінюють за сімома критеріями (a1, a2, a3, b1, b2, c та d), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Критерії | Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію | Бали |
а.
Змістове наповнення (опрацювання умов, зазначених у ситуації): а1 – перша умова; а2 – друга умова; а3 – третя умова |
а1 – перша умова | |
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано / переписано текст з умови або тексти із зошита сертифікаційної роботи | 0 | |
а2 – друга умова | ||
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано / переписано текст з умови або тексти із зошита сертифікаційної роботи | 0 | |
а3 – третя умова | ||
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано / переписано текст з умови або тексти із зошита сертифікаційної роботи | 0 | |
b.
Структура тексту та зв’язність: b1 – логіка викладу та зв’язність тексту
b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (приватний чи офіційний лист) |
b1 – логіка викладу та зв’язність тексту | |
Текст укладено логічно й послідовно.
Наявні з’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах. У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова тощо, ужиті доречно. |
2 | |
Логіку викладу частково порушено.
З’єднувальних елементів між частинами тексту на рівні змістових абзаців та окремих речень в абзацах недостатньо, що частково порушує зв’язність викладу, або наявні з’єднувальні елементи вжиті недоречно |
1 | |
Логіки викладу немає.
З’єднувальних елементів немає, робота складається з набору речень |
0 | |
b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (приватний чи офіційний лист) | ||
Стиль письма повністю відповідає вимогам до висловлень заданого формату.
У письмовому висловленні використано відповідні лексичні та граматичні одиниці. Письмове висловлення оформлено відповідно до правил написання та оформлення, прийнятих у країнах, мова яких вивчалася. Наприклад, у приватному листі використано неформальний стиль, для якого є характерним приватний тон, а також уживання прямого звернення до адресата; використання імені, а не прізвища; скорочень і відповідних форм привітання та прощання тощо. У листі є:
Увага! Якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання, оцінка за цей критерій – 1 бал.
|
2 | |
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання, є порушення основних вимог | 1 | |
Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або їх немає | 0 | |
с.
Використання лексики: – лексична наповнюваність; – правильність уживання лексичних засобів |
Продемонстровано достатній словниковий запас (використано різноманітні лексичні одиниці) для вирішення заданої комунікативної ситуації.
Робота не містить лексичних помилок або є лексичні помилки (максимум три), що не впливають на розуміння написаного |
2 |
Продемонстровано недостатній словниковий запас (використано одноманітні лексичні одиниці) для вирішення заданої
комунікативної ситуації. Або робота містить більше ніж три лексичні помилки |
1 | |
Через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий | 0 | |
d.
Використання граматики: правильність уживання граматичних засобів |
Робота не містить помилок або є помилки (максимум вісім), що не заважають розумінню написаного, крім грубих помилок на:
Якщо серед восьми помилок є помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, оцінка за цей критерій – 1 бал. |
2 |
У роботі є помилки, що заважають розумінню написаного або значна кількість помилок (дев’ять і більше), у тому числі грубі, що не заважають розумінню написаного | 1 | |
У роботі велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного | 0 |
Увага!
- Якщо учасник/ця зовнішнього незалежного оцінювання отримує 0 балів за всі критерії а. Змістове наповнення (а1, а2, а3), то власне висловлення вважають таким, що не відповідає умовам завдання, і всю роботу оцінюють у 0 балів.
- Якщо учасник/ця зовнішнього незалежного оцінювання отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або критерій d. Використання граматики, то всю роботу оцінюють у 0 балів.
- Якщо учасник/ця зовнішнього незалежного оцінювання отримує 0 балів за один із критеріїв а. Змістове наповнення (а1, а2, а3), то за критерій с. Використання лексики роботу оцінюють в 1 бал.
- Якщо учасник/ця зовнішнього незалежного оцінювання не приступав/ла до виконання завдання, власне висловлення вважають ненаписаним і всю роботу оцінюють у 0 балів.
- Якщо учасник/ця зовнішнього незалежного оцінювання нерозбірливо написав/ла власне висловлення, то всю роботу оцінюють у 0 балів.
Завантажити критерії оцінювання у форматі PDF.