Довідкові матеріали з освітніх оцінювань

На цій сторінці розміщено цикл лекцій з освітніх оцінювань, матеріали  міжнародних конференцій з освітніх оцінювань, а також Стратегію розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року.

  • Лекції з освітніх оцінювань –  курс для освітян і здобувачів освіти. Серед тем курсу – результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 і загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти, стратегія розвитку  оцінювань у сфері загальної середньої освіти. Окремий блок циклу присвячений зовнішньому незалежному оцінюванню і державній підсумковій атестації, сертифікації педагогічних працівників, шкалюванню результатів та підходам до  тлумачення результатів різних освітніх оцінювань.
  • У 2003, 2007, 2011, 2013, 2015 роках Український центр спільно з партнерами забезпечили організацію і проведення міжнародних конференцій з освітніх оцінювань. У 2022 році – вітчизняну конференцію за результатами загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти.  Тематика заходів відбивала певні етапи становлення системи національних стандартизованих освітніх  вимірювань в Україні та перспективи  їх подальшого розвитку, які закріплювалися в резолюціях конференцій. Матеріали цих конференцій стануть у пригоді дослідникам у галузі освіти, педагогам, а також здобувачам освіти.
  • Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року. Міжнародний фонд «Відродження» та Український центр оцінювання якості освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України й Американських рад з міжнародної освіти реалізували проєкт із підготовки аналітичного документа-пропозицій щодо реалізації освітніх оцінювань на різних етапах здобуття повної загальної середньої освіти, а саме: оцінювання на етапі закінчення здобуття початкової освіти; оцінювання на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти; оцінювання на етапі закінчення здобуття профільної середньої освіти; система національних і міжнародних досліджень якості освіти; загальнодержавна електронна школи (e-НУШ); профорієнтаційне тестування на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти.  Імплементація положень аналітичного документа-пропозицій уможливить до 2027 року створення повноцінної системи освітніх оцінювань на ключових етапах здобуття загальної середньої освіти, що буде інтегральною складовою Нової української школи.