ГоловнаПро насДержавні закупівлі
Підготовка до ЗНО-2017Пробне ЗНО-2017Доступ до публічної інформації
Регіональні центриДублікати сертифікатів ЗНО
Звіти ЗНОНормативні документиГромадське спостереження
Про ЗНО в медіаСтатистика та аналітикаPISA-2018
         
Вівторок, 24 січня 2017 року

Головна


Реєстрація з 6 лютого
по 17 березня


Графік проведення
основної сесії ЗНО-2017

українська мова і література

23 травня

іспанська мова

25 травня

німецька мова

25 травня

французька мова

25 травня

англійська мова

29 травня

математика

31 травня

історія України

02 червня

російська мова

06 червня

біологія

08 червня

географія

12 червня

фізика

14 червня

хімія

16 червня


Довідкові телефони

Телефон інформаційної підтримки Українського центру оцінювання якості освіти

(044) 486-09-62 

працює
з 09-00 до 18-00 

у п᾿ятницю

з 09-00 до 16-45 



24 червня 2016 р.

90% учасників тестування довіряють системі зовнішнього незалежного оцінювання – результати соцопитування

5 травня 2016 року під час тестування з української мови і літератури «Громадянська мережа «ОПОРА» спільно з Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва за підтримки Проекту USAID Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню проводили опитування учасників про різні аспекти підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання, його сприйняття цьогорічними абітурієнтами, а також умови проведення. Усього було опитано 2 086 осіб у 80 пунктах тестування за вибіркою, що репрезентує  регіональний склад учасників ЗНО. 

Незважаючи на побутування тверджень про те, що тести зовнішнього незалежного оцінювання є складними, абсолютна більшість опитаних в Україні випускників шкіл (72%) переконані, що тих знань, якi здобуваються в школi, достатньо для складання ЗНО. Натомість 22% учасників ЗНО вважають, що шкільних знань для тестування недостатньо, а на думку ще 7% цьогорічних випускників, шкільних знань недостатньо зовсім, навiть для отримання мінімального бала.     

Вочевидь, ці учасники користувалися послугами репетиторів. За даним дослідження, 36% опитаних пiд час пiдготовки до складання тесту з української мови i лiтератури працювали з індивiдуальним репетитором. Самостійно готувалися до ЗНО пiд час занять у школi 38% учасників тестування, 17% – проходили безкоштовні он/оф-лайн курси. Нічиєю допомогою під час підготовки до ЗНО не користувалися 24% опитаних.

Примітно, що найчастіше в якості репетитора для опитаних учнів виступали їхні шкільні вчителі (36%), інші вчителі з їхньої школи або вчителі іншої школи (46%), а 15% користувались репетиторськими послугами викладачів ВНЗ.

Абсолютна більшість тих учнів, які працювали з репетитором протягом двох останніх років, готувались із ним передовсім до тестування з української мови і літератури (91%), далі приблизно однаковий відсоток займалися підготовкою до тестів з англійської мови (38%),  математики (38%), та історії України (37%).

Що стосується підготовчих курсів, то лише 15% опитаних використовували їх як підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання. 85% респондентів таких курсів не відвідували. Найпопулярнішими підготовчі курси підготовки виявилися серед представників Сходу, Донбасу та Центру (21%, 17% та 16 відповідно), тоді як найменшою популярністю вони користувалися на Заході, де їх відвідували тільки 8% опитаних. Також курси частіше відвідували молоді люди із заможних сімей (26%), ніж ті, у кого доходи  нижче середнього рівня (13%).

На думку переважної більшості учасників тестування (58%), зовнішнє незалежне оцінювання має залишатися основним критерієм для вступу до ВНЗ, тоді як 26% висловилися на підтримку ідеї повернення до старої системи іспитів у ВНЗ. 16 % – не змогли відповісти на це запитання. Найбільше прихильників ідеї повернення до іспитів у ВНЗ мешкає на Донбасі (33%) та в Центрі (30%), тоді як найменше цю ідею підтримують учні на Заході, Сході та Півдні України (20%, 24% та 25% відповідно). При цьому в середовищі заможних учнів більше тих, хто підтримують повернення до іспитів у ВНЗ (34%), ніж серед учнів із доходами середнього рівня (25%) та нижче середнього (18%).

Вартим уваги фактом є те, що 63% опитаних уже визначилися зі спецiальнiстю та вищим навчальним закладом, до якого вступатимуть, 15% – визначилися тільки зі спеціальністю, тоді як 17% – взагалі не визначилися ані щодо ВНЗ, ані щодо обраної спеціальності. При цьому в регіональному розрізі найбільше невизначених учнів на Заході (21%) та в Центрі України (18%), тоді як найменше таких – на Донбасі та Півдні України (11% та 13% відповідно). Серед заможних учнів невизначених відчутно менше (11%), ніж серед тих, хто має доходи нижче середнього рівня (25%).

Попри те що учасники визначилися зі вступом, лише 14% з них дали правильну відповідь  на запитання, скільки достатньо балів, щоб могти брати участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів – 100 балів. Натомість абсолютна більшість – 61%, були впевнені, що треба набрати 124 бали, як це було до 2015 року, а 25% опитаних узагалі не змогли дати жодної відповіді.

Що стосується проведення зовнішнього незалежного оцінювання та дотримання процедур під час тестування з української мови і літератури, то 99% опитаних задоволенi роботою персоналу. Також, на думку 98% учасників, процедури тестування не були порушені. При цьому в регіональному розрізі відчутних відмінностей в оцінках респондентів стосовно цих питань не було. Вочевидь, тому 90% учасників тестування довiряють системi зовнiшнього незалежного оцінювання, не довіряють  лише 6%.

 Ознайомитися із повним дослідженням можна за посиланням.

 

 


Використання матеріалів, поданих на сайті www.testportal.gov.ua, передбачає посилання на УЦОЯО.
© Український центр оцінювання якості освіти 2007-2017