Цей розділ містить інформацію, яка допоможе учаснику підготуватися до виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з французької мови. Власне висловлення має бути написано логічно і послідовно з опрацюванням зазначених умов та відповідно до заданого формату.
Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з французької мови зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року
Зміст і мовне оформлення власного висловлення оцінюють за сімома критеріями (a1, a2, a3, b1, b2, c та d), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Критерії | Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію | Бали |
а.
Змістове наповнення (опрацювання умов, зазначених у ситуації): а1 – перша умова; а2 – друга умова; а3 – третя умова |
а1 – перша умова | |
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано або переписано текст з умови сертифікаційної роботи | 0 | |
а2 – друга умова | ||
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано або переписано текст з умови сертифікаційної роботи | 0 | |
а3 – третя умова | ||
Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення) | 2 | |
Умову лише згадано, надано коротку відповідь | 1 | |
Умову не опрацьовано й не згадано або переписано текст з умови сертифікаційної роботи | 0 | |
b. Структура тексту та зв’язність: b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті); b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (приватний чи офіційний лист) |
b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті) | |
Текст укладено логічно й послідовно
З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах У тексті є сполучники сурядності та підрядності, вставні слова, слова-зв’язки (більше ніж три елементи зі списку Додатка*), ужиті доречно |
2 | |
Логіка викладу частково порушена
З’єднувальні елементи між частинами тексту на рівні змістових абзаців та окремих речень в абзацах є частково (три елементи зі списку Додатка*) або вжиті недоречно |
1 | |
З’єднувальних елементів немає, робота складається з набору речень
|
0 | |
b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (приватний чи офіційний лист) | ||
Стиль письма повністю відповідає вимогам до висловлень заданого формату
У письмовому висловленні використано відповідні лексичні та граматичні одиниці Письмове висловлення оформлено відповідно до правил написання та оформлення, прийнятих у країнах, мова яких вивчалася У листі є:
Увага! Якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання, оцінка за цей критерій – 1 бал.
|
2 | |
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання, є порушення основних вимог | 1 | |
Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або їх немає | 0 | |
с.
Використання лексики: – лексична наповнюваність; – правильність уживання лексичних засобів |
Продемонстровано достатній словниковий запас (використано різноманітні лексичні одиниці) для вирішення заданої комунікативної ситуації.
Можливі лексичні помилки (максимум три), що не впливають на розуміння написаного |
2 |
Продемонстровано недостатній словниковий запас (використано одноманітні лексичні одиниці) для вирішення заданої комунікативної ситуації.
У роботі є лексичні помилки, що заважають адекватному сприйняттю окремих речень або абзаців |
1 | |
Через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий | 0 | |
d.
Використання граматики: правильність уживання граматичних засобів |
Робота не містить помилок або є помилки (максимум вісім), що не заважають розумінню написаного | 2 |
У роботі є помилки, що заважають розумінню написаного або значна кількість помилок (дев’ять і більше), що не заважають розумінню написаного | 1 | |
У роботі велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного
|
0 |
Додаток*
Relation | Connecteurs logiques |
Addition | Et, puis |
Alternative | Ou |
Cause | Car, parce que, puisque, grâce à |
Comparaison | Comme |
Conclusion | Ainsi, donc, finalement, enfin |
Condition, supposition | Si, sans doute |
Conséquence | Alors, par suite |
Classification, énumération | D’abord, premièrement, après, puis, ensuite |
Explication | C’est-à-dire |
Illustration | Par exemple |
Opposition | Mais |
Temps | quand |
* – цей перелік слів-зв’язок не є вичерпним і має лише інформативний характер
- Якщо учасник зовнішнього оцінювання отримує 0 балів за всі критерії а. Змістове наповнення (а1, а2, а3), то всю роботу оцінюють у 0 балів.
- Якщо учасник зовнішнього оцінювання отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або критерій Використання граматики, то всю роботу оцінюють у 0 балів.
- Якщо учасник зовнішнього оцінювання отримує 0 балів за один із критеріїв а. Змістове наповнення (а1, а2, а3), то за критерій с. Використання лексики роботу оцінюють в 1 бал.
- Якщо учасник зовнішнього оцінювання не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважають ненаписаним і всю роботу оцінюють у 0 балів.
Завантажити критерії оцінювання у форматі PDF.