Представники Українського центру ознайомилися з досвідом освітніх вимірювань в Польщі

Упродовж 14 – 17 листопада тривав робочий візит представників Міністерства освіти і науки України, Інституту освітньої аналітики та Українського центру оцінювання якості освіти до Інституту освітніх досліджень,

що знаходиться в Республіці Польща.

Навчальна поїздка відбулася в рамках проекту Міністерства національної освіти Польщі, однією зі складових якого є надання допомоги освітнім інституціям України з питань підготовки та проведення міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.

Нагадуємо, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 04 лютого 2016 р. № 72-р Міністерству освіти і науки України доручено забезпечити участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018, відповідальним виконавцем за його проведення визначено Український центр оцінювання якості освіти. Польща бере участь у цьому дослідженні з 2000 року. Координацію двох останніх циклів (PISA-2012 і PISA-2015) здійснював Інститут освітніх досліджень.

Навчальна сесія включала представлення різних аспектів проведення дослідження PISA у Польщі: від особливостей формування вибірки, проблем технічного забезпечення шкіл (у країні проводиться комп’ютерне тестування), здійснення перевірки робіт, їх кодування, підготовки національного звіту, використання даних дослідження різними інституціями до впливу завдань PISA на навчальний процес загалом. Колеги з Польщі зауважили, що участь у подібних дослідженнях є важливою з огляду на отримання додаткових інструментів підвищення якості освіти та ефективності системи освітніх вимірювань у цілому.

Інститут освітніх досліджень представив й інші проекти в галузі освіти, серед яких: розроблення основних освітніх моделей для забезпечення функціонування національного реєстру кваліфікацій та реєстру навчальних закладів країни; реалізація досліджень з методології оцінювання доданої освітньої вартості (розвиток системи зовнішніх екзаменів, використання їх результатів для аналізу ефективності діяльності освітніх установ, визначення факторів впливу на освітні установи); проведення моніторингових досліджень якості початкової та загальної середньої освіти; організація та проведення міжнародних досліджень якості освіти, зокрема PISA, TIMSS, PIRLS, IHEA.

Також під час робочого візиту були висвітлені основні аспекти роботи Центральної комісії екзаменаційної, що забезпечує виконання тих самих функцій і завдань, що й Український центр оцінювання якості освіти. Комісія проводить гімназійні випускні іспити (аналог державної підсумкової атестації випускників 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України), матуральні іспити (для отримання атестата зрілості та можливості вступу до вузів), іспити для випускників екстернатної форми навчання, професійно-технічних навчальних закладів.

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти значну увагу приділили вивченню питань, пов’язаних із забезпеченням умов проходження зовнішнього незалежного оцінювання особами з особливими освітніми потребами. Зокрема, Центральна комісія екзаменаційна здійснює підготовку різних тестових зошитів з урахуванням потреб учасників. Окремим категоріям осіб відведено більше часу на складання іспиту. Для надання допомоги учасникам із вадами зору залучаються особи, які читають завдання та проставляють відповідні позначки у бланках відповідей. До цього часу Український центр оцінювання якості освіти забезпечував лише сурдопереклад тестових матеріалів для учасників зовнішнього незалежного оцінювання з вадами слуху, з наступного року планується розширити перелік умов, які будуть створені для учасників з особливими освітніми потребами.

Подiлитися новиною: